Řada RCR
Řada RCR uspokojí všechny cyklisty, kteří chtějí kompletní kolo bez kompromisů. Výkon je prioritou. Profil každé trubky byl propočítán tak, abychom dosáhli co největší účinnosti v hlavních úhlech větru (-15° / +15°).
Toto kolo patří do kategorie lehkých aerodynamických kol: zajišťuje optimální kombinaci nízké hmotnosti, tuhosti a aerodynamiky.
Pokud hledáte kolo, s nímž dokážete zvítězit na každém místě, model RCR je tu pro vás.
Jak se liší model RCR od modelu RCR PRO?
Karbonový rám je určený především svou geometrií, svým tvarem a layupem. Layup znamená uspořádání karbonových vláken. Všechna vlákna totiž nemají stejné vlastnosti.
Rám modelu RCR je vyroben pouze z vysokomodulových karbonových vláken. Rám modelu RCR PRO je vyroben z výjimečných vláken, která umožňují zvýšit tuhost rámu na nejnamáhanějších místech a současně o něco snížit hmotnost rámu.
Díky tomu je model RCR PRO určený na skutečně vysoce výkonnostní jízdu.
Rám detailněji
Rám RCR PRO lakovaný má hmotnost 790 g ve velikosti M, vidlice RCR lakovaná má hmotnost 380 g ve velikosti M. Rám je vhodný na maximální šířku pláště 32 mm.
Různé barvy rámu mohou vést k mírným odchylkám v hmotnosti (+/- 50 g).
Představec a řídítka
Řídítka a představec RCR Pro jsme speciálně vyvinuli s naším partnerem, značkou Deda, abychom vylepšili aerodynamiku, snížili plochu, ale přitom zachovali ergonomický tvar ve třech bodech (páčky, horní část a prohnutí řídítek). 100 % lanek je integrovaných.
Kombinace Deda x VR v závislosti na velikosti rámu
(délka představce × šířka řídítek):
XS: 90 × 380,
S: 90 × 400,
M: 100 × 400,
L: 110 × 400,
XL: 120 × 400.
Sada Shimano Dura Ace Di2 + snímač výkonu
Kolo RCR Pro Replica je osazeno sadou Shimano Dura Ace R9200 Di2 12S, což je v současnosti nejvyšší sada komponentů od značky Shimano.
Snímač výkonu Dura-Ace FC-R9200-P poskytuje vše, co potřebuje vědět zkušený cyklista o všech údajích při jízdě. Dobíjecí Li-ion baterie se snadno používá a připojení přes Bluetooth®LE a ANT + je zárukou snadného nastavení.
https://bike.shimano.com/fr-FR/product/component/dura-ace-r9200.html.
Převody Shimano Dura Ace Di2 12S
Řadicí páčky: Shimano Dura Ace R9270.
Přesmykač: Shimano Dura Ace KFDR9250.
Měnič: Shimano Dura Ace KRDR9250D (34 z. Max).
Kazeta: Shimano Dura Ace KCSR9200 11-34.
Měnič: Shimano Dura Ace KFCR9200 52/36 Power.
Délka klik dle velikosti kola:
XS: 165 mm,
S: 170 mm,
M: 172,5 mm,
L: 175 mm.
Řetěz Shimano KCNM9100 12S.
Údržba převodů
Pravidelná údržba soustavy přehazovačky a řetězu je velmi důležitá, zejména pokud často jezdíte po mokrých nebo prašných silnicích. Díky pravidelné údržbě prodloužíte životnost převodového systému kola.
Pro pravidelnou kontrolu stavu řetězu můžete využít tuto pomůcku:
https://www.decathlon.cz/p/merka-na-retez/_/R-p-120530?mc=8351086.
Životnost převodů
Při nákupu kola a výběru přehazovačky a řetězu je důležité vzít v potaz náklady na jejich údržbu.
Níže uvádíme orientační údaje o životnosti, které závisejí především na podobě údržby.
Průměrná životnost dobře udržovaného řetězu je 5 000 km.
Průměrná životnost kazety je 10 000 až 12 000 km. Při zanedbání údržby řetězu se vystavujete riziku častého padání řetězu, které může vést k poškození rámu kola.
Kotoučové brzdy
Kotoučové brzdy Shimano Dura Ace s předním i zadním kotoučem o průměru 160 a 140 mm.
Kotoučové brzdy Dura Ace jsou hydraulické, a tak zajišťují postupnější a výkonnější brzdění.
Je nezbytné brzdy zajet. Stačí udělat sérii 20 progresivních brzdění při nízké rychlosti (20 km/h), druhou sérii při 30 km/h. Obě brzdy musí být řádně zajeté.
Zajetí zajišťuje lepší přilnavost mezi destičkou a kotoučem.
Údržba hydraulických brzd
Hydraulické brzdy fungují v uzavřeném okruhu mezi brzdovou pákou a třmenem.
Utěsnění je zajištěno hadičkou.
Časem dojde ke ztrátě tlaku v hadičkách, což způsobí snížení účinnosti brzd. Když jde páčka zmáčknout příliš snadno a nebo se dotýká při zabrzdění řídítek, je potřeba systém odvzdušnit. Tato operace vyžaduje vhodné nástroje a know-how.
Upozornění a nastavení
Upozornění: Nikdy nebrzděte naprázdno, pokud není brzda nasazená na kola, jinak hrozí, že se k sobě brzdové destičky přilepí.
Pokud se kotouč dotýká třmenu, postupujte následujícím způsobem.
Prudce zabrzděte a současně dotáhněte třmen.
Pokud problém přetrvává, přijďte na prodejnu.
Kola Swiss Side Hadron² 500 Ultimate
Swiss Side má dlouholeté zkušenosti s F1 a kombinuje špičkové švýcarské inženýrství s nejlepšími díly, aby nabídla ty nejvýkonnější kola na trhu. Zaručují nejnižší možný aerodynamický odpor s bezkonkurenční stabilitou ve větru.
Swiss Side Hadron² Ultimate 500 Hyperglide.
Keramická ložiska SINC. Náboje DT Arc 180.
Výška profilu: 50 mm, vnitřní šířka: 20 mm. Hmotnost páru 1470 g.
https://www.swissside.com/.
Pláště Continental GP 5000S
Silniční pláště Continental Grand Prix 5000 S TR jsou velmi lehké, rychlejší a mají pevnější bočnice než předchozí model GP 5000. Jeďte rychleji, pohodlněji a s lepší ochranou proti proražení. 700x28c: doporučený tlak 4 až 6,5 bar.
280 g.
Tubeless, nebo montáž s duší?
Doporučujeme využít Tubeless ventilek, který je v balení s kolem, a vyzkoušet bezdušovou (Tubeless) montáž.
Kola v tubeless montáži zajišťují pohodlnější jízdu a lepší výkon plášťů. Malé otvory v plášti se samy zacelí díky těsnicímu roztoku.
Duši v opravné sadě nicméně samozřejmě využijete pro případ, že v plášti vznikne tak velká díra, že ji těsnicí roztok nedokáže zacelit.
Pozice při jízdě
Karbonová sedlovka RCR offset (-15 mm). Délka na základě velikosti kola:
2XS: 271.
XS: 316.
S: 331.
M: 356.
L/XL: 406.
Sedlo Fizik Argo 00 140 mm.
Toto závodní sedlo bylo navrženo ve spolupráci s profesionálními jezdci a má krátkou přední část, což zvyšuje stabilitu a mírní tlak na zóny měkkých tkání.
Hmotnost: 134 g.
Pedály
V prodeji bez pedálů.
Jak zvolit správnou velikost?
Při výběru velikosti se řiďte podle tabulky geometrie kola.
Pokud se nacházíte mezi dvěma velikostmi, můžete se řídit tímto: menší kolo s kratším rámem bude více vyhovovat cyklistům, kteří chtějí, aby kolo bylo reaktivní a dynamické. Naopak cyklisté, kteří preferují pohodlnější posed na dlouhé trasy, spíše ocení kolo s větším rámem.