Jízdní kola

Jízdní kola jsou oblíbeným dopravním prostředkem pro aktivní lidi, kteří chtějí užít si přírodu a zároveň se pohybovat ekologicky. Existuje široká škála různých typů jízdních kol, od horských kol přes silniční až po elektrokola. Každý typ má své vlastní výhody a je vhodný pro různé účely. Horská kola jsou ideální pro terénní jízdu po nezpevněných cestách a stezkách. Silniční kola jsou vhodná pro rychlejší jízdu po asfaltu a jsou oblíbená mezi výkonnostními cyklisty. Elektrokola jsou stále populárnější a jsou vhodná pro lidi, kteří chtějí užívat si jízdy na kole téměř bez námahy. Při výběru jízdního kola je důležité zvážit své potřeby a účel, pro který kolo budete používat. Je také důležité zvolit správnou velikost rámu.
Skip categories and go to listing products Skip categories and go to filters
29 999 Kč -16%
24 999 Kč
*Od 18. 4. 2023 až do vyčerpání zásob
18 999 Kč -15%
15 999 Kč
*Od 18. 4. 2023 až do vyčerpání zásob
27 999 Kč -17%
22 999 Kč
*Od 26. 4. 2023 až do vyčerpání zásob
62 999 Kč -12%
54 999 Kč
*Od 10. 5. 2023 až do vyčerpání zásob
4.4/5 podle 23723 Hodnocení z webu a z prodejen

HORSKÁ KOLA

Horské kolo je určeno převážně na polní a lesní cesty. Kola jsou vybavena širšími plášti a ve většině případů i odpruženou vidlicí pro lepší adaptaci na terén, držení směru a také kvůli určitému pohodlí. Tato kola můžete samozřejmě využít i na asfaltových cestách, ale tam jsou nevýhodou právě širší pláště, které mají vyšší valivý odpor a tím vás brzdí. K tomuto zpomalování na asfaltkách také přispívá větší odpor vzduchu a samotná váha horského kola, které bývá těžší než kolo trekové nebo silniční.

CROSS COUNTRY (XC) KOLA

Při cross-country se silně zapotíte jak na rovných, tak na příkrých cestách. Díky rámové geometrii, odpružení a jednotlivým dílům jsou horská kola na XC lehká, přesná a dobře reagují. Jejich systém proti tzv. houpání brání tomu, aby při šlapání docházelo ke ztrátám energie způsobeným odpružením. Vše je připraveno, abyste si při vyjížďce, závodu, nebo dokonce maratonu (XC jízdě delší než 80 km) vytvořili nový osobní rekord. Od roku 2019 s 29" koly a pevnou osou.

ALL MOUNTAIN KOLA

Na co all-mountain horské kolo?Tato kola jsou jako doma na horách, strmých stezkách a náročných singltrecích. Účelem all-mountain horských kol je vyjet a sjet jakýkoli kopec, tj. pořádně si máknout při výšlapu a poté si užít adrenalin při sjezdu. Tato kola mají specifickou geometrii, jsou celoodpružená (přední i zadní odpružení), vybavená propracovanými systémy, které lze snadno nastavit, a mechanismy proti tzv. houpání. Ty brání ztrátám energie při šlapání a zaručují hladkou jízdu na jakémkoli povrchu.Správné příslušenství pro bezpečnou jízdu na horském kole? S tím pravým kolem je pouze na vašich nohách, aby pracovaly… a na vás, abyste jednali obezřetně. Aby pro vás jízda na horském kole byla vždy potěšením, nezapomeňte si pořídit přilbu, šortky, dres, rukavice, chrániče, světla a další výrobky, které vám umožní dodržovat pitný režim, orientovat se či provést na kole menší opravy.

ELEKTROKOLA

Speciální sekcí, která v posledních letech zažila velký boom, jsou elektrokola. Ta mohou uživateli díky ulehčení jízdy zajistit příjemnější zážitek. Elektrokola existují ve většině zmíněných kategoriích. Důležitým parametrem u těchto kol je vždy kapacita akumulátoru udávaná ve watthodinách (Wh) či výkon udávaný ve wattech (W). Další důležitý aspekt je točivý moment, který je motor schopen vyvinout. Tento parametr je důležitý zejména u horských kol. Udává se v jednotkách Newtonmetr (Nm) a je rozhodující hlavně v tom, jestli prudké stoupání vyjedete či nikoliv. V dnešní době se můžete setkat se dvěma typy motoru: s motorem v zadním náboji kola a se středovým motorem. Každý má samozřejmě své výhody i nevýhody. Motor v zadním kole je cenově dostupnější a umožňuje i jízdu bez asistence motoru. Jeho nevýhodou však je vyšší hmotnost zadního kola a absence torzního snímače. Středový motor naopak tento snímač má a díky němu je asistence plynulá a přirozená. Další výhodou středového motoru je centralizace hmotnosti na střed kola. Díky tomu je dobře ovladatelné i v terénu. Motor je také velice tichý a díky své efektivitě nabízí dostatek výkonu či dlouhý dojezd.

SILNIČNÍ KOLA

Při výběru silničního kola je důležité zodpovědět si několik následujících bodů. Jak často a jak intenzivně budete jezdit? Jaký je stav silnic, po kterých se budete nejčastěji pohybovat? Kolik kilometrů na kole plánujete ujet: je to 50, 100, nebo i více než 100 km za jednu vyjížďku? Chystáte se někdy na kole i závodit? Pokud ano, jaké jsou vaše ambice – osobní časový rekord, vítězství, nebo jen účast? Odpovědi na tyto otázky by vás měli nasměrovat k tomu správnému silničnímu kolu. Pokud jste pro tento typ již rozhodnuti, podívejte se na náš článek Jak vybrat silniční kolo, kde se dozvíte podrobnější informace. Kategorie silničních kol v sobě zahrnuje velmi široký způsob využití. Od ostatních kol se liší především úzkými plášti nebo galuskami a zahnutými řídítky. Tato kola jsou primárně určena na jízdu po asfaltu nebo jiném hladkém povrchu. Díky tomu na takovém kole můžete jet rychleji než na kole horském. Zahnutá řídítka na silničním kole nabízejí možnost měnit 3 jízdní pozice. Ruce můžete mít na řídítkách, na pákách, nebo na spodní části řídítek pro maximálně aerodynamickou pozici.

TREKOVÁ KOLA

Treková kola jsou určena především na cykloturistiku. Rám je navržen pro maximální pohodlí při dlouhých několikahodinových vyjížďkách nebo až několikadenních výletech či expedicích. Je kratší, aby umožňoval bezproblémový vzpřímený posed, a zároveň nabízí dostatek prostoru na upevnění veškerého příslušenství, jako jsou blatníky, nosiče, brašny apod. Treková kola mají většinou 28’’ kola s plášti o rozměrech 700×38 mm. Nabídka v této kategorii je opravdu široká a existuje mnoho u kombinací. Některá kola disponují pevnou a některá naopak odpruženou vidlicí. Stejné je to s převodovým ústrojím, které se u těchto kol nabízí ve variantě s troj-, dvoj- i jednopřevodníkem. Výběr brzdového systému je také velmi široký – můžete volit mezi klasickými ráfkovými V-brzdami, mechanickými kotouči nebo hydraulickými brzdami.

MĚSTSKÁ A SKLÁDACÍ KOLA

Městská kola jsou primárně využívána čistě jako dopravní prostředek na přesun z bodu A do bodu B. Lidé je nejčastěji využívají na cesty do školy, do práce nebo třeba na nákupy. Kola jsou proto stavěna co nejpohodlněji vzhledem k oděvu, v jakém se na nich jezdí – v džínách, sukni apod. Předpokládá se, že uživatelé jezdí spíše po asfaltových cestách proto jsou na kolech větší kola s úzkými plášti. Kola bývají uzpůsobena na montáž předního košíku a zadního nosiče. Díky blatníkům a osvětlení na dynamo, jímž je většina městských kol vybavena, není problém využívat kolo na přesuny po městě v jakémkoliv počasí a jakoukoliv denní dobu. Skládací kola jsou podobně jako ta městská určena především na funkční přesuny po asfaltových cestách, takže se u nich také setkáme s úzkými plášti, aby jízda byla co nejsnadnější. Skládací kolo je většinou osazeno 20’’ koly, a proto se nejčastěji využívá na kratší vzdálenosti a v kombinaci s jinými dopravními prostředky. Delší jízda na tomto kole je náročnější než třeba u městského kola. Výhodou skládacích kol je jejich kompaktnost, tedy složení a uložení do menšího prostoru. To se hodí například při cestách vlakem, autobusem nebo jakýmkoliv jiným dopravním prostředkem, kdy si kolo můžete lehce složit a pohodlně se přepravit hromadnou dopravou.

GRAVEL KOLA

Pokud hledáte obojživelné kolo, které pěkně sviští po silnici, ale nebojí se ani lehkého terénu v podobě polňačky nebo lesních cest a i na štěrku je jako doma, pak je pro vás gravelové kolo ideální volbou. Tato kola, přezdívaná také „štěrkolety“, se za poslední roky stala velkým fenoménem. Mnozí je považují za znovuzrození cyklokrosu a je pravda, že v určitém ohledu jsou si tato kola velmi podobná. Na první pohled připomínají cyklokrosová a gravelová kola kolo silniční. Typickými rysy jsou zahnutá řídítka, 28’’ kola a geometrie rámu laděná více do aerodynamického posedu. To je ale zhruba všechno, co mají tyto dvě skupiny společné. Proč vlastně chtít zrovna gravel kolo? Tato kola reprezentují svobodu, lehkost, skvělou ovladatelnost a vyšší rychlost v lehkém terénu. Nemusíte vůbec přemýšlet, kde je dobrý asfalt, nebo hledat jen hezké lesní cesty. Gravel bike zvládne téměř vše. Hlavní předností těchto kol je speciálně konstruovaný rám s pohodovou geometrií a možností osadit kola plášti větší šířky. Zpravidla se jedná o pláště velikosti 700×38C–45C. U některých modelů můžete najít i variantu 650×45C, zde se jedná o rozměr 27,5’’. Výhodou této varianty je, že díky menším kolům můžete na stejném rámu použít širší pneumatiky. Přizpůsobené jsou u těchto kol samozřejmě i převody. Na gravel kole najdete kompaktní dvojpřevodníky pro rychlé přesuny po asfaltové silnici, ale i jednopřevodníky převzaté z horských kol. Díky těmto vlastnostem a parametrům jsou gravel kola ve velké oblibě a jsou brána nejen jako prostředek na dobrodružné cestování, ale i jako každodenní společník na cesty do práce.

dárkovou kartou

Darovat dárkovou kartu