Doporučený tlak v plášti
Pláště kola se na rozdíl od auta hustí pravidelně.
Doporučený tlak je 5 až 7 bar.
Podhuštěný plášť silně snižuje výkon a zvyšuje riziko píchnutí.
Plášť nahuštěný na 5 bar poskytne pohodlnější jízdu, ale menší výkon. S tlakem na 7 bar je to naopak.
Co dělat v případě defektu?
Při vzniku defektu se velmi často stává, že zbytek tělesa, které defekt způsobilo (střep, trn...), zůstane v plášti.
To pak způsobí píchnutí i nové duše.
Proto než začnete s výměnou duše za novou, doporučujeme důkladně prohlédnout vnější i vnitřní stranu pláště.
Při nasazování pláště věnujte pozornost směru jízdy (šipka dopředu).
Omezení používání
Není určen na sníh a námrazu.
Testy
Naše pláště testuje nezávislá specializovaná laboratoř.
Testy jsou zaměřeny na odolnost vůči oděru a proražení. Pláště jsou porovnávány s ostatními oblíbenými plášti na trhu.
Jak zjistit opotřebovanost pláště?
Pro zjištění míry opotřebení silničního pláště a potřeby jeho výměny kontrolujte stav běhounu. Jaké jsou znaky opotřebení pláště: plášť se začíná třepit, objevují se prasklinky, na běhounu dochází ke ztrátě vzorku, kostra pláště je viditelná.
V takových případech plášť vyměňte za nový.
Jak sejmout plášť z kola?
Při sundávání pláště nejprve zcela vyfoukněte duši.
Poté sejměte plášť z ráfku pomocí montážní páky.
Jak nasadit plášť na kolo?
Při nasazování pláště nejprve umístěte jednu patku do ráfku. Poté nahustěte duši zhruba na 30 % doporučené hodnoty a vsaďte ji do ráfku (částečné nahuštění brání poškození duše).
Následně umístěte do ráfku druhou patku, začněte na opačné straně od ventilku. Před úplným dohuštěním se ujistěte, že duše není nikde mezi pláštěm a ráfkem skřípnutá.
Doporučení
Plášť hustěte v závislosti na terénu a také na počasí.
V deštivém počasí se doporučuje mít plášť nahuštěný méně, je pak více přilnavý. Za sucha je naopak možné pláště nahustit na vyšší tlak.