Motor
Středový motor Brose 36 V Drive T Alu, 250 Watt. Je poháněný řemenem, což zaručuje tišší chod. Max. točivý moment motoru 70 Nm.
Tato hodnota udává, jak snadno si kolo poradí s překážkami (například se stoupáním do kopce). Motor je propojený se snímačem tempa, což umožňuje přizpůsobit míru elektrické asistence podle pohybu pedálů a tlaku vyvíjeného na pedály, podobně jako u plynového pedálu v autě.
Ovládání elektrické asistence
LED LCD displej na levé straně řídítek umožňuje ovládat kolo bez nutnosti pouštět řídítka. Vybírat můžete ze 3 režimů elektrické asistence: Režim - Vypnuto:
baterie se nepoužívá.
Režim 1 - Ekonomický:
asistence až 80 %;
Režim 2 – Normal: asistence až 160 %;
Režim 3 – Sport: asistence až 320 %;
Režim „Walk“ zajišťuje pomoc při vedení kola (asistence až do 6 km/h).
Ostatní funkce displeje
Zobrazení zbývajícího dojezdu v procentech. Zobrazuje Ukazuje okamžitou rychlost, celkovou ujetou vzdálenost, vzdálenost ujetou za den (TRIP: vynulování několikavteřinovým stisknutím tlačítka -),
vzdálenost dosažitelnou se zbývajícím dojezdem ve zvoleném režimu (TRIP TO GO). Přes displej můžete také rozsvítit osvětlení, což aktivuje i podsvícení displeje.
Integrovaný USB port umožňuje dobíjet smartphone nebo baterii.
Baterie
Velmi spolehlivé Li-Ion články LG/Samsung 36 V 11,6 Ah, kapacita 417 Wh.
Baterie je zabezpečena na klíč (ke kolu dostanete dva klíče).
Pro snazší dobíjení je možné baterii vyjmout. Pozor: při jízdě musí být baterie uzamčena, aby správně držela na svém místě a nedocházelo k náhlému přerušování napájení. Hmotnost: 2,64 kg.
Výdrž baterie
Výdrž baterie s kapacitou 417 Wh umožňuje dojezd minimálně 50 km (v režimu 3 / HIGH) a maximálně 90 km (v režimu 1 / LOW). Údaje o dojezdu jsou pouze přibližné, vypočítané pro osobu o hmotnosti 70 kg při jízdě v relativně rovném terénu.
Poznámka: výdrž baterie může být ovlivněna zatížením kola (hmotnost jezdce + nákladu), převýšením (stoupáním) na trase i počasím (chlad snižuje výdrž baterie).
Převody Shimano Nexus
Tento systém řazení rychlostí je vymyšlený tak, aby bylo možné měnit rychlosti i při zastavení. Díky tomu je rozjíždění mnohem snazší, zejména s těžkým nákladem. Systém je odolný vůči nárazům, protože je plně integrovaný v náboji zadního kola, a vyžaduje pouze minimální údržbu. Ovládá se velmi snadno pomocí otočné rukojeti. POZOR! Systém funguje tak, že při přehazování rychlosti je třeba alespoň na 1 s přerušit šlapání.
Rám
Díky rámu z hliníku 6061 je kolo lehké a dynamické. Nabízíme verzi s klasickým rámem, nebo se sníženým rámem, který umožňuje pohodlnější nasedání cyklistkám i cyklistům. Hmotnost rámu: 4,3–4,4 kg, podle velikosti a typu rámu. Rám je barvený práškovou barvou v bílém matném odstínu.
Vidlice
Rekreační odpružená hliníková vidlice ODESA se zdvihem 63 mm tlumí nerovnosti na cestách a zajišťuje tak pohodlnější jízdu.
Brzdění
Přední mechanická kotoučová brzda.
Zadní V-Brake brzda se snadno vyměnitelnými gumičkami (není třeba rozmontovat celou brzdu), umístěná pod rámem pro stylovější vzhled kola.
Brzdové páčky z hliníku.
Náhradní destičky: brzdové destičky Auriga Tektro, kód: 8325111)
Řídítka / představec / hlavové složení
Řídítka holandského typu a stavitelný představec o průměru 25,4 mm z hliníku zajišťují pohodlný vzpřímený posed. Řídítka umožňují umístit světýlka Vioo Clip, aby kolo bylo viditelné i ze stran.
Sedlo / sedlovka
Hliníková sedlovka o průměru 28,6 mm. Široké sedlo s různou tvrdostí pěny v místech největšího tlaku na hýždě. Díky nastavitelnému zámku je možné upravit pozici sedla. Sedlová objímka o průměru 31,8 mm je utažená šroubem pro menší riziko odcizení sedla či sedlovky.
Viditelnost
Přední a zadní LED osvětlení AXA je napájeno baterií, je třeba je rozsvítit na displeji. Zadní osvětlení je integrované v blatníku, aby bylo chráněné před poškozením. Intenzita svícení 20 lx. Umožňuje dosvit zadního světla na 30 m a předního na 150 m.
Zadní odrazka umístěná na nosiči.
Řazení/pedály
Náboj se 7 integrovanými rychlostmi Shimano Nexus, ovládanými otočnou rukojetí. Pastorek 20 zubů, jednopřevodník 42 zubů, hliníkové kliky 170 mm. Vzdálenost uražená na jedno šlápnutí: 2,85 až 6,93 m. Převody v náboji jsou ve městě velmi praktické, protože umožňují změnu rychlosti při zastavení. Jednopřevodník a jediný pastorek: nenáročná údržba, řetěz nepadá. Napínák řetězu brání opotřebení řetězu a snižuje potřebu jeho údržby.
Řetěz KMC se 108 články a s antikorozní úpravou. Městské pedály z pryskyřice jsou lehčí než hliníkové.
Kola
Zesílená 28" kola (700) s hliníkovými dvoustěnnými ráfky a 36 paprsky.
Tuto velikost kol jsme zvolili proto, aby byla jízda pohodlnější a rychlejší.
Kola jsou upevněna šrouby s maticí, aby nelákala k odcizení. K utažení a povolení slouží plochý klíč 15 mm.
Osy předního a zadního kola: osa 3/8" se závitem 26.
Pláště
Pláště CST 700×44 balónového typu rychle jedou a navíc tlumí nerovnosti po cestě pro pohodlnější jízdu. Ventilky typu Schrader umožňují snadné huštění i na servisních stanicích. Ideální nahuštění je mezi 3,5 a 4 bar – nejdelší dojezd a nejmenší riziko defektu. Výztuha na běhounu snižuje riziko píchnutí.
Reflexní pruhy zvyšují viditelnost kola.
Vybavení
Zadní nosič, přední a zadní světlo napájené baterií, přední a zadní blatník, boční stojánek, kryt řetězu.
stojánek
Boční stojánek je přišroubovaný k rámu a je dostatečně robustní, aby udržel těžké elektrokolo a zajistil tak stabilní polohu kola při parkování. Nedokáže však udržet postavené kolo s dětskou sedačkou a dítětem uvnitř.
Kompatibilita s doplňky
Nosič s nosností 27 kg umožňuje montáž dětské sedačky a je kompatibilní s kompletní řadou brašen ELOPS. Rám má navářky na upevnění různého příslušenství. Na sedlové trubce jsou navářky na upevnění segmentového zámku, zámku na rám typu RINGLOCK a zámku na zablokování zadního kola při parkování.
Na řídítka je možné upevnit přední košík 500 12 l. Toto kolo nebylo testováno a homologováno na jízdu s vozíkem.
Jak funguje elektrická asistence?
Elektrokolo umožňuje využívat při jízdě pomoc elektromotoru, abyste se příliš nenamáhali a nezapotili. Motor je v činnosti pouze, pokud šlapete do pedálů. Zapnutý motor poskytuje asistenci do max. rychlosti 25 km/h. Jakmile přestanete šlapat, motor se vypne. Pokud nechcete asistenci využít, můžete ji kdykoli přerušit a šlapat dále jako na klasickém kole. Elektrokolo bylo testováno i na jízdu v dešti.
Jakou velikost zvolit?
Nabízíme 2 velikosti a 2 provedení rámu. S, M: 155–175 cm. Velikost L/XL: 175–195 cm. Pokud jste na pomezí dvou velikostí, větší velikost kola vám zajistí pohodlnější, vyšší posed.
Hmotnost
Včetně pedálů a baterie: Vel. M: 25,2 kg.
Vel. L: 26 kg.
Maximální nosnost
Toto kolo s elektrickou asistencí bylo schváleno podle evropské normy EN 15194 pro maximální nosnost 150 kg (kolo + uživatel + náklad).
Jak elektrokolo dobíjet?
Baterie je vyjímatelná a zabezpečená na klíč. Je možné ji nabíjet ze zásuvky přímo na kole, nebo ji vyjmout a nabíjet ji jinde. Nabíječka je proto součástí kola. Úplné nabití vybité baterie trvá 5 hodin.
Údržba / uskladnění
Li-Ion baterie by se měla dobíjet pravidelně, není vhodné čekat, až bude úplně vybitá. Pokud baterii delší dobu nepoužíváte, uložte ji se zapnutým režimem stand-by, nabitou na 80 %. Obecně je vhodné baterii dobít alespoň jednou za 3 měsíce. Baterie by se měla skladovat na suchém a teplém místě (25 °C).
Přeprava / recyklace
Baterii, která již dosloužila, můžete odevzdat do servisu v jakékoli prodejně Decathlon. Postaráme se o její odeslání k recyklaci. Je to součástí našeho ekologicky šetrného přístupu. Každá země má vlastní organizaci a partnery pro recyklaci baterií. Li-ion baterie podléhají zvláštním nařízením ohledně přepravy (lodí, letadlem). Dokument s názvem MSDS, který k baterii kola náleží, si můžete vyžádat v cyklistickém oddělení prodejny Decathlon.
Dostupnost náhradních dílů
Elektrické díly jsou dostupné 10 let (motor, baterie, elektrické prvky, záruka retrokompatibility v případě změn).
Doporučená údržba
1) Před každým úkonem údržby na elektrickém kole (čištění, údržba mechanických nebo elektrických součástí) je nezbytně nutné vyjmout baterii a odpojit kolo od elektrického proudu. 2) Pravidelně servisujte převody (řetěz je třeba vyčistit a promazat). 3) Nepoužívejte vysokotlaký čistič.
Doporučení ke skladování
Kolo skladujte nejlépe uvnitř nebo alespoň přikryté plachtou. Také doporučujeme při delším uskladnění z kola vyjmout baterii a uložit ji na bezpečném místě při pokojové teplotě, jak je upřesněno v návodu.
Omezení
Mořské prostředí (vzduch i jemně odstřikující voda) způsobují rezivění mechanických a kovových dílů kola, proto vám doporučujeme pravidelně promazávat celé převody kola a jednou za čas hadříkem otřít řídítka, sedlovku atd., a smýt tak zbytky soli.
Koncepce
Kolo bylo navrženo a vyvinuto v Lille naším týmem inženýrů a designéru. Kolo bylo smontováno v Portugalsku.
Vzkaz vývojového týmu
Elektrokolo umožňuje snadné a včasné přesuny ve městě na dvou kolech a navíc s veškerým vybavením. Z kola se tak stává skutečný dopravní prostředek na každodenní jízdu ve městě. Nechte auto v garáži a přesvědčte se: jak skvělá je jízda na kole"
Hmotnost
S/M : 25.7 kg
L/XL : 25.8 kg