Nepromokavost materiálu
Oděv byl testován v dešťové komoře pod proudem 60 litrů vody/m²/h po dobu 2 hodin. Tento test simuluje průměrnou přeháňku na horách. Materiál s hodnotou nepromokavosti 5 000 mm odolá tlaku 5 000 mm vysokého vodního sloupce (což odpovídá zhruba dvěma hodinám deště).Nepromokavost se vyjadřuje v mm vodního sloupce (např. 5 000 mm).
Prodyšnost materiálu
K měření prodyšnosti se používá hodnota RET, která udává odpor kladený materiálem vůči průniku par (dle normy ISO 11092). Čím je hodnota nižší, tím lépe materiál odvádí tělesnou vlhkost, a je tudíž prodyšnější. Například: RET < 9 = extrémně prodyšný materiál; RET 9–12 = velmi prodyšný materiál; RET 12–20 = prodyšný materiál; RET > 20 = málo prodyšný nebo neprodyšný materiál.
Odolnost materiálů
Abychom mohli zaručit optimální odolnost materiálů, ověřujeme ji několika laboratorními testy: test odolnosti vůči oděru a tření, abychom se přesvědčili, že materiál nežmolkuje, dále test stálosti barev a test rychlosti opotřebení, abychom si ověřili, že opakované praní nemění vlastnosti materiálu ani jeho sílu nebo vzhled.
Náš závazek: snížit spotřebu vody
Barvení látek je náročné na spotřebu vody a použitou vodu zároveň nelze nijak dál využít.Abychom snížili dopad výrobku na životní prostředí, rozhodli jsme se pro hromadné barvení (Dope dyed) a integraci barevných pigmentů již při výrobě vláken.
Známka šetrnosti k životnímu prostředí
Dopad výrobku na životní prostředí je stanoven pomocí nejrůznějších ukazatelů a zohledňuje celý jeho životní cyklus.
Známka na stupnici ABCDE umožňuje vám porovnat ekologickou šetrnost výrobků a my díky ní jasně vidíme, které výrobky jsou k přírodě nejšetrnější.
Proto se výrobky porovnávají v rámci jedné skupiny (např. batohy).
Decathlon se dobrovolně zapojuje do této iniciativy a tím přispívá k ochraně životního prostředí.
Vývoj výrobků: naše know-how
Vývojové centrum značky Quechua se nachází ve francouzském městě Passy na úbočí masivu Mont Blanc.
Díky této jedinečné poloze se zde mohou členové našich vývojových týmů (návrháři, produktoví manažeři, inženýři...) setkávat přímo s milovníky outdoorových sportů. Je to skvělý způsob, jak s využitím veškerého našeho know-how navrhovat výrobky na turistiku, které budou maximálně funkční.