Slovo výrobce
Toto kolo jsme navrhli a vyvinuli v našem středisku Btwin Village ve francouzském Lille. Tým ELOPS kolo se při vyvíjení kola soustředil na: jeho výkonnost – chtěli jsme vám nabídnout kolo, které udělá vaše každodenní přesuny po městě co nejjednodušší a nejpříjemnější, ať už budete jezdit v rovinatém, nebo v kopcovitém terénu. Pro pohodlnější jízdu jsme je vybavili lehkou odpruženou vidlicí, pohodlným sedlem a gripy. Les composants haut de gamme en font un vélo fiable et résistant.
Jak zvolit správnou velikost?
S: 155–164 cm,
M: 165–174 cm.
Pokud váháte mezi dvěma velikostmi, zvolte tu menší, pokud chcete snáze ovladatelné, a větší, pokud chcete stabilnější kolo.
Hmotnost a jízdní vlastnosti
Kolo váží jen 14,3 kg ve velikosti M a na kolo s odpruženou vidlicí nabízí vynikající výkonnost. Posed s úhlem trupu 60° je o něco vzpřímenější než u ostatních modelů, takže je trochu pohodlnější, ale stále umožňuje rychlou výkonnou jízdu. Exkluzivní design plášťů a jejich nízká hmotnost taktéž přispívají ke skvělým jízdním vlastnostem.
Rám
Lehký ztenčovaný rám z hliníku 6061. Lanka a bowdeny jsou vedené vnitřkem rámu. Patku měniče lze v případě jejího poškození nechat vyměnit v servisu. Hmotnost rámu: 1800 g ve velikosti M.
Vidlice
Odpružená vidlice typu Headshock se zdvihem 30 mm. Tato technologie odpružení výrazně snižuje hmotnost vidlice oproti klasickým modelům s odpružením v ramenech a brání „houpání“ při jízdě. Zdvih je dostatečný na vyrovnání nerovností na silnici a přispívá tak k pohodlnější jízdě. Hmotnost vidlice je 1600 g.
Řídítka / představec / hlavové složení
Prohnutá oversize (31,8 mm) řídítka z odlehčené slitiny. Šířka řídítek 62 cm.
Oversize (31,8 mm) představec z kovaného hliníku 1"1/8 s úhlem +8°.
Polointegrované hlavové složení ahead set 1"1/8. Ergonomické gripy s korkovými částmi mají příjemnější povrch a lépe se drží. Délka představce:
S: 60 mm.
M: 80 mm. L/XL: 100 mm.
Převody
Sada SRAM NX 1×11 – jednopřevodník zajišťuje nižší hmotnost a snadné řazení jednou rukou. Odstupňování pastorků je stejné jako u horských kol a vychází z klasických systémů s trojpřevodníkem, abyste se i s jednopřevodníkem dostali, kamkoli chcete. - Páčka s očíslovanými rychlostmi SRAM NX.
- Kazeta 11 rychlostí SRAM NX 11–42.
- Jednopřevodník s 36 zuby a ochranou před padáním řetězu. - Řetěz SRAM NX s rychlospojkou. Měnič: SRAM NX.
Brzdy
Hydraulické kotoučové brzdy Btwin by TEKTRO TKD32. Tyto brzdy najdete i na horských kolech. Zajišťují snadné, výkonné a postupné brzdění v suchém i mokrém terénu. Hliníkové brzdové páčky. Průměr kotoučů 160 mm.
Kola
Dvoustěnné hliníkové ráfky (28-622) jsou odolné vůči nárazům a přispívají k výborným jízdním vlastnostem kola. Průměr kol – 28 pouces, largeur de la jante 19 mm
Moyeux étanches vous assurant un roulage plus efficace et une résistance accrue.
Kola jsou k rámu upevněná šroubem, což snižuje riziko jejich odcizení. Přední i zadní kolo má 32 paprsků.
Pláště
Kolo je vybavené městskými plášti na dlouhé trasy, které mají speciální vzorek zajišťující rychlou jízdu a současně dobrou přilnavost na suché i mokré silnici. Skinwall pláště s měkkou patkou přispívají k nižší hmotnosti kola. Nylonová výztuha od patky k patce, kevlarová vložka a pruh gumy navíc účinně chrání celý plášť před propíchnutím a proražením. Rozměry pláště: 38-622 (700x38c). Hmotnost:
612 g.
Sedlo/sedlovka
Sedlo Btwin Sport 500 z paměťové pěny zajišťuje při jízdě pohodlné sezení. Hliníková sedlovka se stupni nastavení. Výška sedlovky je 350 mm,
průměr objímky je 32 mm.
Průměr sedlovky 27,2 mm.
Upevnění sedlovky na šroub brání jejímu odcizení.
Převodník a pedály
Lehké a pevné městské pedály z hliníku. Široká plocha došlapu a povrch poskytující pohodlí a zabraňující klouzání boty. Hliníkové kliky SRAM ISIS dlouhé 170 mm. Středové složení se závity a externími ložisky BB GXP TM MTB68 ROAD WA73SP má šířku 68 mm.
Lehký, nenápadný a výkonný kryt převodníku.
Světlo.
L'éclairage puissant 30 lux alimenté par dynamo moyeux vous garantie de voir et d'être vu en toutes circonstance afin de rouler en toute sécurité.
Dynamo v náboji Shimano Nexus 6 V, 3 W.
L'ajout d'un condensateur permet au vélo de rester éclairé à l'arrière pendant 4 minutes à l'arrêt.
Le vélo peut arriver avec 2 versions d'éclairage selon l'approvisionnement.
Soit un éclairage sur la fourche, soit un éclairage au niveau de la potence.
Les deux ont une performance similaire.
Nosič a blatníky
Abyste mohli pohodlně převážet vše potřebné a vaše oblečení zůstalo za všech okolností čisté a suché, je kolo vybavené nosičem a blatníky, které byly navržené pouze pro tuto řadu kol.
Nosič má nosnost 27 kg, takže na něj můžete namontovat i dětskou sedačku. Jeho trubky mají průměr 12 mm a je tak kompatibilní s kompletní řadou cyklistických brašen Elops prodávaných v Decathlonu. Blatníky se upevňují dvěma vzpěrami.
Stojánek
Zadní stojánek s nosností 35 kg zajišťuje stabilitu i plně naloženého kola.
Při zastavení a parkování kola se stojánek nedotýká klik.
Kompatibilita s doplňky
Rám je vybavený navářkami na montáž řetězového zámku i zámku na rám typu RINGLOCK, který umožňuje zablokovat kolo.
Nosič s nosností 27 kg umožňuje montáž dětské sedačky a je kompatibilní s kompletní řadou brašen Elops.
Maximální nosnost
Max. nosnost 140 kg (včetně jezdce, kola a vybavení).
Zajetí nových destiček:
Brzdové destičky kotoučových brzd vyžadují zajetí a seřízení, aby dosáhly plné účinnosti. K tomu je vhodné provést přibližně deset sérií postupného brzdění na každé brzdě.
Na druhou stranu, příliš náhlé brzdění může u nových destiček vést k jejich zaseknutí, čímž se stanou nefunkčními.
Cette phase est indispensable pour garantir un freinage efficace et résistant.