BuyBack: Druhá šance pro nepoužívané produkty

Odrostlo Vaše dítě z jízdního kola, na kterém se učilo jezdit, a Vy nevíte, co s ním? Pak Vás určitě potěší nová služba BuyBack, kterou Decathlon během léta 2023 spustil.

Anna Šedinová
10/10/2023
Cirkulární ekonomika
Služba BuyBack zajišťuje odkup Vašich již používaných produktů (značky Decathlon) výměnou za dárkovou kartu na nákup do Decathlonu. Odkup se vztahuje na vybrané sportovní vybavení, ale stále se rozšiřuje na další produkty. Nabízí tak rychlé řešení pro případ, kdy se potřebujete zbavit nepoužívaného sportovního vybavení. A při tom můžete udělat radost dalším sportovcům.

Fungování služby BuyBack

Pro využití služby je nutné pouze dorazit do prodejny s produktem, kterého se budete chtít zbavit, společně s dokladem o zakoupení. Servisní technik v prodejně pak provede diagnostiku a kalkulaci produktu na základě stáří, stavu a původní ceny produktu. Poté Vám bude nabídnuta částka k vyplacení ve formě dárkové karty. Pokud budete s nabídkou souhlasit, bude následovat podpis smlouvy a předání nabité dárkové karty, kterou lze využít v kamenných prodejnách i na e-shopu.

Co bude s produktem dál?

To není všechno. Díky využití principu cirkulární ekonomiky cesta produktu nekončí. Po odkoupení dochází k případným opravám, vyčištění a konečně získá produkt druhý život. A to díky projektu Second life! Takový produkt pak může udělat radost dalším sportovcům, kteří si ho mohou koupit za sníženou cenu v nabídce Second life jak v prodejnách, tak na webu.

A jaký to má smysl?

Ve strategii Decathlonu má své důležité místo již zmíněná cirkulární ekonomika. Patří k ní jak BuyBack, tak Second Life. Jde o motivaci zákazníků k tomu, aby nevyhazovali staré a nepoužívané produkty, ale dali jim druhou šanci. Vrátí se tak po případné opravě nebo očištění do oběhu a dělají radost dalším sportovcům, kteří si je mohou za sníženou cenu pořídit. Decathlon se tak stává platformou nejen pro odkup, ale zajišťuje i zprostředkování prodeje takového produktu. Navíc se díky této nabídce sníží poptávka po nových produktech, na které se využívá velké množství energie a přírodních zdrojů.